Univerzita Karlova byla oceněna mezinárodním titulem PROFFORMANCE Label of Teaching Excellence, který uděluje konsorcium PROFFORMANCE za výjimečný přínos v oblasti vysokoškolského vzdělávání. Ocenění jsme získali v rámci soutěže PROFFORMANCE Institutional Contest for Higher Education Institutions, do níž bylo v roce 2024 přihlášeno 161 projektů z celé Evropy. Univerzita Karlova byla zařazena mezi oceněné instituce díky tomu, že hned osm přihlášených projektů dosáhlo nejvyššího souhrnného hodnocení.
Toto uznání má mimořádný význam na mezinárodní úrovni a potvrzuje, že Univerzita Karlova dlouhodobě podporuje a rozvíjí kvalitní, inovativní a inspirativní přístupy ve vysokoškolské výuce. Je výsledkem systematické práce a nasazení našich akademických pracovníků, kteří svými projekty přispívají k rozvoji pedagogických kompetencí a kultury učení napříč univerzitou.
Všechny projekty Univerzity Karlovy byly zařazeny do mezinárodní databáze příkladů dobré praxe v oblasti vysokoškolského vzdělávání, kterou lze procházet na stránkách Teaching Excellence Database. Projekty pokrývají široké spektrum témat – od péče o studující přes digitální inovace, inkluzi a udržitelnost až po nové přístupy v lékařském vzdělávání.
Platforma Paedagogium na Univerzitě Karlově dlouhodobě usiluje o podporu rozvoje pedagogických kompetencí akademických pracovníků a vytváří prostor pro sdílení inspirativních přístupů ve výuce. „Jsme velmi rádi, že máme na Univerzitě Karlově tolik výjimečných lidí, kteří svými projekty ukazují, že kvalita a inovace ve výuce nejsou jen prázdná slova. Tento úspěch je důkazem, že na UK působí skvělí vyučující, na které můžeme být právem hrdí,“ uvedl předseda platformy Paedagogium David Hurný.
Více o aktivitách platformy Paedagogium si můžete přečít zde: Na fakultách vznikají Centra podpory výuky a zde: Akademik by měl být skvělý učitel.
Projekty navrženy za Univerzitu Karlovu, jež dosáhly nejvyššího souhrnného hodnocení
OphthalmologyCamp – Summer School of Practical Ophthalmology – 3. LF UK
PLECS Participatory Learning and Expert Climate Solutions – Empowering Students through Expert-Led, Participatory Learning for Climate Action and Sustainability Solutions – FSV UK
CRITICARE – Providing a caring environment to foster student empowerment and critical thinking – PřF UK
PORTSYS – Portfolio as a Tool for Systematic Support of Student´s Learning – PedF UK
Diversity is our strength – Inclusive education: Diversity is our strength – PedF UK
EPP2024 – Emerging Psychologists Programme 2024 – PedF UK
Teaching palliative care to medical students – The integration of palliative care into the curriculum of general medicine studies – 2. LF UK
Digital teaching materials – A wide spectrum of the use of digitization in teaching – FSV UK
Text: Jitka Jiřičková, Bartłomiej Wróblewski
Foto: archiv UK